fredag 8 februari 2013

Uthängd eller upphängd

Så närmar det sig med stora kliv. Var uppe i Dals-Ed i eftermiddags för att hänga upp tavlorna som är med i utställningen som pågår nästan 4 veckor med början den 11 februari, dvs måndag. Maken följde med och fick ansvaret för hammare och spik. På en av väggarna hänger jag 10 stycken fåglar och det skulle ju bli en enkel match. Bara bestämma var översta raden skulle komma och därefter spika på samma höjd. Haha. När första tavlan hängde på plats skulle det ju bara vara att sätta i de andra i raden på samma höjd. Så vi tog och spikade i den sista i raden för att därefter få rätt avstånd mellan alla. När jag hängde upp tavlan sist i raden så visade det sig att det skilde 3-4 cm på höjden! Golvet var rätt snett med andra ord. Det var bara att göra på ett ungefär men det blev hyfsat bra i slutändan i alla fall.

En journalist från Dalslänningen var där och fotade och intervjuade och det ska komma i nästa nummer av tidningen som kommer ut på tisdag dvs. dagen efter vernissagen. Får se vad han har skrivit ihop för vi pratade lite hit och dit och även om han försökte få lite struktur på sina frågor är jag kanske inte det enklaste intervjuoffret ;)

Jag har blivit förvarnad att det kommer en del besökare på vernissagen för Dals-Eds konstförening ska ha årsmöte den dagen och kommer då att gå på vernissagen efter, eller före, jag vet inte riktigt. Och jag har skickat ut inbjudan till alla mina gamla arbetskamrater på kommunen i Ed. Jag har ju inte haft någon egen utställning med vernissage tidigare så det är spännande värre.

Återkommer med mer nästa vecka.

3 kommentarer:

  1. Barbro jag VET att det går bra, du är så duktig , har jobbat flitigt och tror på det du ställer ut! Dessutom är du såå modig som ställer ut ensam det skulle jag aldrig våga!!Visst måste det vara pirrigt att folk ska se o bedöma det man jobbat med av hela sitt hjärta..men om de inte gillar det får de skylla sig själva!! Varmaste, goaste lycka till från mig som målar porträtt utav helsike!! Kram Nonna hälsa spikLasse=raggsockan

    SvaraRadera
  2. Tack för pepp! Å du kan snart ha en utställning med dina porträtt. Det är ju en stor samling nu!

    Håller på att friskna till efter en riktig dunderförkylning. Snart har jag nog ingen hjärnsubstans kvar för delar av den hamnar i näsduken med jämna mellanrum.
    Kramar till er båda

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...