torsdag 12 februari 2009

Två söta modeller


article-1153004-03A22A08000005DC-29_634x421.jpgHar målat två porträtt med akvarellpennor och det är mycket lättare än både akvarell och akryl. Här kan man sudda lite, lägga på mer färg allt eftersom och bygga upp motivet. Det svåraste är att få djupet och till viss del är det kanske förlagan och då menar jag inte den levande förlagan utan själva fotot som saknar alla nyanser. Så nu måste man även lära sig att fota riktigt. Eller att photoshopa =)
Hoppas modellerna accepterar att ligga här ute. Jag tror inte min sida är så välbesökt och avbilderna är ju inte exakta så någon större risk för igenkännande tror jag inte föreligger. Hör av er om jag har fel och någon bild ska tas bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...