fredag 5 september 2008

Drömmen sätts på papper

article-1153004-03A22A08000005DC-29_634x421.jpgJag hade en dröm en natt före midsommar och berättade om den för maken vid frukostbordet. Hans kommentar var att jag skulle använda mig av drömmen i mitt måleri. Och här är en början på den. Fantasifåglar, i olika former och med klara färger. Än så länge har jag fått målat fem akvareller. Det ska bli några i akryl också. Inramade är akvarellerna i a4-storlek. Dessa alster ska jag placera i en glasmonter på biblioteket här i Färgelanda under veckorna 39-41. Sen ska de kanske få vara med på vinterutställningen hos Några Målre i Vänersborg.

Det här liknar inte något jag målat tidigare men det är fasligt kul. Drömmen var ju en sorts fågel men jag har suttit i bilen till jobbet och kommit på idéer och varit rent livsfarlig i trafiken när jag satt fast en post-itlapp på ratten och skissat ner en figur.

Idag var Eva-Lena och jag iväg upp till Bäckefors (Stens glasmästeri) och inhandlade papper för kursen vi fixat på Dagsholm den 19-21 september. Vi ska ha Lars-Eje Larsson som kursledare och 11 stycken utöver oss har anmält sig. Det ska bli jättespännande.

Må gott och njut av livet, det gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...