torsdag 4 oktober 2007

Nya konstigheter

Torsdagskvällar ägnar jag för tillfället åt att lära mig måla med oljefärger. Har gått några akvarellkurser tidigare men måste säga att det här slår allt och inte är det själva målandet jag tänker på utan läraren. Hon är väldigt kreativ i sin kritik. Talar verkligen om vad hon tycker vilket är väldigt bra. Jag går ju faktiskt kurs för att lära mig.
De kursledare jag haft tidigare har varit jätteduktiga men har inte kunnat eller kanske inte riktigt vågat ge kritik. Men den jag har nu hon säger vad hon tycker är fel och hur man kan lösa det. Kanske är det lättare med akryl och olja som vi målar med nu. Man kan ju faktiskt rätta till om det är nåt som inte blir som man tänkt sig. Just nu har jag två målningar på gång och det är väldigt spännande. Återstå att se om någon av dem blir tillräckligt bra att ställa ut. Det skall bli ny samlingsutställning i december. Jag har ju inga tavlor med motiv som passar för "inlandet", bara havsmotiv och det verkar inte gå hem i Vänersborg. Ja, jag vet inte vad som går hem där förresten, det vet man väl aldrig :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...