torsdag 17 maj 2007

Kreativ

Har ramat in några tavlor idag. Och valt ut de som jag skall lämna in till Några Målare i Vänersborg på söndag. Blev invald som medlem i början av april och vi skall ha en samlingsutställning 25 maj - 3 juni. Det är Kulturnatta i Vänersborg på fredagen så det kanske blir mycket folk som går och tittar. Det skall bli spännande. Det svåraste är att sätta ett pris på tavlorna. Om nu någon vill köpa vill jag ju inte skänka bort dem men samtidigt vill jag att man skall ha råd att köpa dem. Fast om man går till en utställning så kanske man är beredd på att det kostar:)? Ja, ja vi får se hur det går.

Har även målat lite idag. Försökte mig på att måla med oljepastell på duk, det var inte det lättaste. Men skam den som ger sig. Jag skall nog försöka på akvarellpapper först och se om det blir bättre. Har sett tavlor av en man
här i Färgelanda. Han målar med oljepastell på duk, ofta stora dukar, och hans tavlor är helt fantastiska. Inte för att jag tror mig om att kunna åstadkomma det han gör men det är alltid roligt att testa. Jag har frågat ut honom så lite av hemligheten vet jag nu, resten är upp till mig. Det är bara att testa, testa, testa.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...